Paul McCandless – Soprano saxophone (tracks 1, 3, 4), pennywhistle (track 2), oboe (track 5), English horn (track 7)
John Medeski – Hammond B-3 organ (tracks 5, 8, 9, 12)
Edgar Meyer – arco (tracks 14, 15) and pizzicato (tracks 15) acoustic basses
Andy Narell – steelpans (tracks 10-14)
Kongar-ol Ondar – Tuvan throat singing (track 3)
Rita Sahai - vocals (tracks 3, 11, 14, 16)
Kristin Wilkinson - viola (tracks 2-4, 11, 13)
Béla Fleck and the Flecktones — инструментальная группа музыкантов-виртуозов, играющая в основном джаз. Лидер группы Бела Флек, джазовый музыкант, играющий на банджо. В составе группы выступает двукратный обладатель Грэмми, басист-виртуоз Виктор Вутен. Группа образовалась в 1988 году в США. Название коллектива — это переделка названия рок-группы 60-х «Dick Dale and the Del-Tones».
Outbound является восьмым альбомом Белы Флек и Flecktones , выпущенным в 2000 году. Это первый альбом группы на лейбле Sony / Columbia. Альбом признан лучшим современным джазовым альбомом на 43-й ежегодной премии Грэмми.
Special guests include Jon Anderson, Adrian Belew, Sandip Burman, Shawn Colvin and Edgar Meyer.
Flecktones: Béla Fleck – Gibson-style 75 banjo (track 4, 5, 9, 13, 15),Gibson-style 18 acoustic banjo (track 2), gut string banjo (track 11),
Deering Crossfire electric banjo (tracks 2, 6, 12), Nechville electric sitar banjo (track 14), synth (tracks 5, 6, 13), National steel guitar (tracks 7, 16), Paradis stereo guitar with VG8 (track 3)
Jeff Coffin – Tenor saxophone (tracks 2-4, 6, 7, 9, 12, 13), soprano saxophone (4, 5, 12, 14, 15), alto saxophone (tracks 1, 6), alto flute (tracks 7, 9, 14, 16), clarinet (track 11), wah-wah (track 13)
Future Man – Synth-AxeDrumitar (tracks 2-7, 9, 11-15), acoustic percussion (tracks 4, 7, 12, 13, 15), X-Drum acoustic kick drum (tracks 11, 14), Zendrum (track 8), Pear tall cajons (track 8), Roland S-760 samplers (track 8), vocals (track 8)
Victor Wooten – Fodera 4 string bass (tracks 2, 3, 6, 9, 11-13, 15), Fodera stereo tenor bass (track 2), Fodera stereo bass (track 12), Compito 5 string fretless bass (tracks 4, 5, 7, 14), vocals (track 6)
Guest artists:
Jon Anderson – vocals (tracks 3, 9)
David Angell – violin (tracks 2-4, 11, 13)
Adrian Belew – electric guitar (tracks 5, 7, 9)
Sandip Burman – tabla (tracks 2, 3, 6, 9, 14)
John Catchings – cello (tracks 2-4, 11, 13)
Shawn Colvin – vocals (tracks 3, 5, 7, 9)
David Davidson – violin (tracks 2-4, 11, 13)
Mark Feldman - violin (track 6)
Paul Hanson – bassoon (tracks 2, 3, 5, 13, 15), harmonizer (track 2), synth (track 13), tenor saxophone (track 1)
Paul McCandless – Soprano saxophone (tracks 1, 3, 4), pennywhistle (track 2), oboe (track 5), English horn (track 7)
John Medeski – Hammond B-3 organ (tracks 5, 8, 9, 12)
Edgar Meyer – arco (tracks 14, 15) and pizzicato (tracks 15) acoustic basses
Andy Narell – steelpans (tracks 10-14)
Kongar-ol Ondar – Tuvan throat singing (track 3)
Rita Sahai - vocals (tracks 3, 11, 14, 16)
Kristin Wilkinson - viola (tracks 2-4, 11, 13)
Béla Fleck and the Flecktones — инструментальная группа музыкантов-виртуозов, играющая в основном джаз. Лидер группы Бела Флек, джазовый музыкант, играющий на банджо. В составе группы выступает двукратный обладатель Грэмми, басист-виртуоз Виктор Вутен. Группа образовалась в 1988 году в США. Название коллектива — это переделка названия рок-группы 60-х «Dick Dale and the Del-Tones».
Outbound является восьмым альбомом Белы Флек и Flecktones , выпущенным в 2000 году. Это первый альбом группы на лейбле Sony / Columbia. Альбом признан лучшим современным джазовым альбомом на 43-й ежегодной премии Грэмми.
Special guests include Jon Anderson, Adrian Belew, Sandip Burman, Shawn Colvin and Edgar Meyer.
Треклист:
01. Intro (0:41)
02. Hoedown (4:55)
03. A Moment So Close (4:48)
04. Zona Mona (5:01)
05. Hall Of Mirrors (4:54)
06. Earth Jam (5:56)
07. Something She Said (3:36)
08. Ovombo Summit (0:40)
09. Aimum (5:51)
10. Prelude (0:42)
11. Lover's Leap (4:17)
12. Outbound (4:52)
13. Scratch & Sniff (5:01)
14. Shuba Yatra (4:42)
15. That Old Thing (3:22)
16. Reprise (0:47)
17. Two-Timers (3:51)